Le Chocolate World
















Chocolate lover must read this !
Tuesday, June 5, 2012 | 5:52 AM | 0 comments




Wahh ! Kalian ! Tengok atas tengok atas .. Ish ! Bukan tengok gambar atas ni ! Pandang la atas korang jap . Ada apa atas kepala korang tu ? Satu permulaan yang sungguh merefek sudah terhasil . Okey back to toxic . I mean topic ! Bagi perempuan coklat merupakan bestpreng poeva ! Betul dok ? Bagi Aez betul le ~ Tapi AWAS ! Coklat jugak boleh jadi musuh ketat ! Perkara ini berlaku apabila penimbang korang dah menunjukkan tanda - tanda yang korang sudah mendapat perut tiga lapis seperti mama Shin Chan ~ WohohoJums cekedot serba sedikit biodata COKLAT nih .




APA ITU COKLAT

Coklat adalah sejenis makanan yang berasal daripada buah koko yang telah dijalankan proses pengeringan. Proses pengeringan ini adalah bagi menghasilkan serbuk koko seterusnya boleh menghasilkan coklat. Coklat mengandungi tidak kurang daripada 5% lemak sayuran. Manakala, coklat yang digunakan sebagai salutan untuk membuat biskut, konfeksyeneri atau produk coklat yang lain hendaklah mengandungi tidak kurang daripada 12% likur koko.

KANDUNGAN COKLAT

KandunganCoklat kosongCoklat susu
Tenaga511 kcal514 kcal
Lemak32.3 g29.0 g
Protein4.1 g8.1 g
Karbohidrat51.9 g56.1 g
Zat Besi2.3 mg0.8 mg
Kalsium29.0 mg233.0 mg
Tiamin0.04 mg0.09 mg
Riboflavin0.02 mg0.3 mg
Niasin0.4 mg0.4 mg
Vitamin A22.0 mg84.0






KELEBIHAN COKLAT .

Membantu meningkatkan memori dan hafalan . Yang selalu sangat tertelan semut tu elok makan coklat

Membantu menguatkan hafalan .

Membantu menajamkan mata dan minda .


Membantu memulihkan keletihan saraf .

Membantu menguatkan daya ingatan .

Mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular .

Mengurangkan risiko atherosclerosis serta mengurangkan kematian akibat penyakit koronari jantung

Meningkatkan kebolehan mengatasi tekanan .

Melambatkan proses penuaan .

Menarik bukan ? Well ~ Mesti korang nak berterima kasih banyak - banyak kat Aez kan .

Reaksi korang yang sebenar :
Perasan gilak budak nih ...

Ye Aez tau , Aez tau xD .





Tuesday, June 5, 2012 | 5:52 AM | 0 000 love[s]





/

KandunganCoklat kosongCoklat susu
Tenaga511 kcal514 kcal
Lemak32.3 g29.0 g
Protein4.1 g8.1 g
Karbohidrat51.9 g56.1 g
Zat Besi2.3 mg0.8 mg
Kalsium29.0 mg233.0 mg
Tiamin0.04 mg0.09 mg
Riboflavin0.02 mg0.3 mg
Niasin0.4 mg0.4 mg
Vitamin A22.0 mg84.0






KELEBIHAN COKLAT .

Membantu meningkatkan memori dan hafalan . Yang selalu sangat tertelan semut tu elok makan coklat

Membantu menguatkan hafalan .

Membantu menajamkan mata dan minda .


Membantu memulihkan keletihan saraf .

Membantu menguatkan daya ingatan .

Mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular .

Mengurangkan risiko atherosclerosis serta mengurangkan kematian akibat penyakit koronari jantung

Meningkatkan kebolehan mengatasi tekanan .

Melambatkan proses penuaan .

Menarik bukan ? Well ~ Mesti korang nak berterima kasih banyak - banyak kat Aez kan .

Reaksi korang yang sebenar :
Perasan gilak budak nih ...

Ye Aez tau , Aez tau xD .








/